Längtan till det okända

Innan Spanien | 18 Aug, 2012 kl 00:48
Jag har aldrig varit i Valladolid. Har varit i Alicante och Malaga och dess områden runtom, men aldrig i Norra Spanien. Det blir lite pirrigt och nervöst ändå, var hamnar jag? Hur ser staden ut? Finns mina aktiviteter där borta också eller måste jag sluta med Muay Thai som jag älskar? Tankarna snurrar ju, det måste jag erkänna. Men är ändå så otroligt glad och tacksam för att jag får denna chans. Vem vet vad som kommer hända. Tänk om jag är en av dem som verkligen vill hem efter 2 månader, eller tänk om jag är en av dem som kommer ha mina livs bästa 10 månader där? Jag vet ju inte. Det är läskigt att inte veta. Men ändå längtar jag dit, så mycket. Språket, jag njuter av att höra spanska. Det är så fint, det är så... åh! Mitt favorit-språk helt enkelt. Och kulturen, människorna, temperamentet. Allt. Jag längtar dit.

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback