Que baila la luna

I Spanien | 18 Jan, 2015 kl 17:48
God kväll, mina kära!
Helgen har gått förbi i rusande fart. Jag har så mycket att berätta! Idag har dagen spenderats med en nyfunnen väninna. Vi möttes på en fest tack vare min väninna Miriam, och för någon dags sedan så skrev Fanny (på bilden) till mig och frågade om vi ska ta en fika. Vilket var jättekul! Vi fick reda på att vi har såå mycket gemensamt i våra personligheter. Så hela dagen har spenderats med fika & promenade. Bäst spenderad söndag hittills, kan jag ju lätt säga!
 
Varför det inte finns någon bild på mig idag, är för att igår var jag ute med min klass. Kände mig inte på topp att göra fina bilder idag, med andra ord, haha. Vi var på L'ovella Negra med hela klassen och spenderade kvällen/natten där. Supertrevligt men har ingen bild på det heller. Stället var fullt men stort. Hur mycket folk som helst! Känns som denna klass kommer bli en superbra klass! Gillar varenda person i den kan jag ju säga.
Och dagen innan det, alltså fredag, så spenderade jag hela eftermiddagen efter skolan med Maria (en tjej från klassen) - följde med henne för att titta på en lägenhet, men letade också vidare på Idealista.com efter bättre location på andra lägenheter. Hittade en till som kunde ha visning samma kväll, och den låg på samma gata som skolan och trevlig utsikt från balkongen och jag tycker den var super! Hoppas hon tyckte samma, hon valde ju den tillslut. 
 
Så hela helgen har bestått av sociala aktiviteter, samt många timmar av att göra läxan samt kolla på min spanska tv-serie La Verdad de Laura. Så otroligt bra sätt att lära sig spanska på, speciellt när det kommer till att lyssna och uppfatta orden i den fart man pratar i på riktigt.
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback