La limpiadora

I Spanien | 17 Jan, 2015 kl 14:40
Tror det är lite fult att kalla någon för "limpiadora" (städerska), men varför? I Spanien säger man ofta 'la que viene a limpiar la casa' eller 'la que limpia la casa'. Idag vaknade jag upp, trots mina två tjocka täcken, av kyla. Alltid när det är en för aningen kallt så sover jag inte alls så bra som jag brukar. När jag sedan klev upp, så kom jag ju på att det är lördag - dagen då Marly kommer och städar! 
Har saknat henne faktiskt. Hon är så go och pratglad. Fick en kram och vi tog ikapp lite om tiden jag varit borta. Sedan fick hon återgå till sitt arbete, vilket fick alla pusselbitar att falla på plats - hon tvättade FÖNSTER. Det var öppet och därav kylan. Vi har sol under dagen, inte på morgonen då hon arbetar haha. Men ja, det är soligt och varmt. När solen ligger på och det inte blåser, alltså ;)

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback