Talk less, say more

Åsikter & Tankar | 15 Aug, 2012 kl 17:24
Varför kritiserar vi tjejer varandra så mycket? Jag försöker att hålla igen när jag inte har något bra att säga. Och speciellt till vänner. Jag skämtar aldrig om folks utseende och jag försöker att aldrig klanka ner på någon heller. Inte är jag perfekt, jag kan också säga dumma saker till mina kompisar. Saker som varit onödiga att säga/kommentera. Men jag försöker att stanna positiv och ibland undrar jag varför man blandat mig med folk som inte verkar tänka lika som jag. Tjejer som påstår sig vara mina vänner men som kommenterar mitt utseende negativt. Man blir trött på att höra det. I början så tänker jag att "Okej, var lugn nu. Om jag inte skrattar åt hennes skämt, kanske hon förstår att det inte var kul." - Ingen skillnad. Så då går jag till min andra plan "Men sluta, vad elakt.." - Vilket ibland funkar. I värsta fall så har jag till och med sagt något negativt tillbaka, men det är känns så lågt.
 
Den där känslan att någon förstår att det inte är kul, att jag faktiskt tycker om mig själv och min kropp och deras negativa skämt inte uppskattas ett dugg, den känslan känns bra. Men det är så jobbigt när folk inte förstår. Så nästa gång innan du ska kommentera något negativt eller ge kritik för något - tänk på hur du säger det, varför du säger det. Om det faktiskt är nödvändigt eller inte... Mer kärlek åt det snälla och positiva folket ♥

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback