En smäll hit och dit gör väl inget

Träning/Fitness | 19 Jul, 2012 kl 21:46
 
 
Dagen har bestått av... tja, väntan på thaiträning, transport till thaiträning, thaiträning, väntan på transport hem, transport hem och nu... äter jag. Japp. Man måste äta efter man tränat! Inte för mycket, men man måste äta något
 
Nå, muay thai gick bra idag. Stukade min högra tumme och fick upp min svullnad på högra smalben igen. Sen lyckades jag skaffa mig svullnad på andra smalbenet också. Och jag är glad. Det är jag faktiskt. För jag lär mig av det. Lika bra att ha gjort dessa fel när folk fortfarande ser dig som en nybörjare än att var duktig från början och sen göra felen längre fram; då skulle folk titta snett, hähä. Menmen, min kropp kommer läka och jag kommer bli starkare!
 
Mitt mål typ:
 
 
...eller nej, mitt mål är faktiskt att bli en riktigt duktig muay thai boxare. Att kunna slåss och tänka ut kombinationer på en sekund för att genomföra dem på en halv. Att få in en feting smäll som knockar ut min motståndare. Hehe ryser av tanken! Tänk adrenalinet. Inte så att jag gillar att slå folk, verkligen inte, det gör ont och det är läskigt. Men det är just det det handlar om. Att göra saker man egentligen inte vågar. Och att boxas på träning, då är det ju inte direkt något fel, alla är där för samma sak, är man med i leken får man leken tåla. En smäll hit och dit gör inte så mycket :)
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback