I know it's confusing you

Allmänt | 11 Jun, 2012 kl 14:20
Det där med värdfamilj ... Ska inte ge IPK ett minus för det, för det är faktiskt inte deras fel. Men jag har satt press på dem ändå. Som de flesta av er som känner mig redan vet, har jag ingen värdfamilj än. Jag vet att jag har fått skola och var den ligger men har inte fått värdfamilj. Det är skolan som sköter hand om det.
 
För er som inte vet hamnade jag en bit utanför Madrid, vilket egentligen är hur coolt som helst, även om min största önskan var att hamna någonstans i Andalucía. Andalucía är hela södra Spanien och de områden i Spanien som jag är mest intresserad och bekväm i; dialekten, värmen. Men jag har ju inte varit i norra Spanien, så kanske det är dags för en utmaning.
 
Hur som haver så skickat jag ett mail till IPK där jag skrev att jag är orolig och om inte de på min nuvarande skola skaffar värdfamilj snart, så kanske det är bäst att byta. Eller? Fick ett svar tillbaka att det är på grund av de hektiska omständigheterna i Spanien som skolan inte hittat värdfamilj än; provresultat och betyg måste sättas. Men att de också har gett dem en vecka, sen kanske vi byter skola. Hehehehe, då kan ni väl gissa vad jag rekomenderade? ;)
 
Trackback