Angående träning

Träning/Fitness | 22 Maj, 2012 kl 21:27
Haha, efter den långa dagen i skolan, så pallrade jag faktiskt iväg mig ganska direkt till thaiboxningen. Utan nå käk emellan, men det kanske är lika bra. Det är relativt hård träning, i alla fall för mig, så kanske bäst att inte ha så mycket i magen ifall det kommer upp, hahaha. Nejdå, men det var kul! Jag blir alltid så glad efter träningen. Alltid. Det är en underbar känsla. Och man känner sig så duktig. Så aktiv. Så ... bra.
Såg att en kompis hade skrivit lite om träning på sin blogg, hon hade hittat något som heter "De 10 träningsbudskapen!" och det var lite roligt att läsa, dels för att dem stämmer.
  1. Du ska inte ha några andra intressen förutom träning
  2. En dag utan träning är en dag utan mening
  3. När du vilar tränar dina konkurrenter
  4. Den som tycker träning är roligt, tränar för lite
  5. Träning är ett tillfället att tävla
  6. Så länge du är seg kan du inte bli övertränad
  7. Smärta är svaghet som lämnar din kropp
  8. Det som inte dödar, det härdar
  9. Många är kallade, få är utvalda
  10. Det finns många sätt att bli dålig, men bara ett sätt att bli bra på: Träning!
Hahahahaha, liiiite överdrivet är det ju, men det stämmer ganska bra. Nu tänker jag kommentera det jag tycker om det ... Den första är ju överdriven. Men träning måste man sätta först, träning måste du vara intresserad av för att du ska kunna fortsätta utan att ge upp så lätt. Den andra håller jag inte riktigt med om, man behöver ju vila ibland. Men samtidigt kan det kännas så värdelöst att vara utan motion en dag. Trean är såå sann. Fyran - som jag när jag tränar, jag tycker det är jobbigt för stunden & jag kan gnälla, skrika men jag försöker så mycket jag kan. Så i stunden är det inte roligt. Det är bara när man är klar som man får känslan av att det var JÄTTEKUL :D Femman har jag inget att säga om, det är upp till var och en. Sexan förstår jag inte riktigt. Sjuan är såå sann också och hör ihop med åttan - att bli härdad är en bra sak. Att inte vara lika ängslig. Att bli mer självsäker i sig själv. Att känna att man börjar bli bra på något man tycker om. Det finns så otroligt mycket positivt med träning. Nian uppfattar jag som att alla kan börja på något, men det är bara vissa som faktiskt fortsätter och lägger ner en hel del tid på sin sport/träning.
Och till sist ... TRÄNING GER FÄRDIGHET.

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback