Cemmaresme - mitt nya gym

I Spanien | 21 Aug, 2014 kl 15:57
God eftermiddag!
 
Snart ska jag strax ta tunnelbanan in till kärnan av centrum, men det när min mobil laddat klart.Idag har det varit en helt okej dag, fortfarande inte nå skinande sol, trots att värmen ändå känns. Idag gick jag till gymmet för att skriva in mig och idag hade jag minsann tur! En riktigt bra tjej jobbade bakom disken och gav mig all service jag behövde! De blev lite nervös när jag först kom in och sa "Hi, does anyone of you speak english?" och när dem sa "Just a little..." och såg rätt skamsna ut, så kände jag mig ganska... elak. Det är ju jag som är i Spanien, jag får väl traggla mig fram på min spanska. Så jag fortsatte på spanska och då pustade dem ut och skrattade, "Du kan ju spanska väldigt bra!". Sen den meningen fick jag mig en massa mod och fortsatte försöka.

 
Gymmet är för övrigt gigantiskt. Inte själva delen med fria vikter och alla dessa löparband som man ser på bilden till höger, den delen var ganska... liten. Men det funkar! Kontakt med människor är ju alltid kul, haha. Men resten... 3 våningar. Tredje våningen uppe, hade dem sala de benefit, och där hölls det tydligen en massa pilates, yoga, etc. Andra våningen, var själv löparbanden, fria vikter, lite gymnastik redskap också. På samma våning, i genomskinklig glas, ser man simbassängerna. 2 stycken, precis som ni ser på bilden + ett bubbelbad. Här måste man dock bära sån där mössa som simmare brukar ha. Även om man bara ska vara i bubbelbadet...
 
Lite längre bort, bort samma våning, så fanns ett stoooooort tomt rum, med en massa speglar. Här hölls olika pass som body combat, GAC (tror jag det hette), och liknande pass. Gick man sedan ner till första våningen, så hade man allt annat; spinning sal, omklädnings rum, solarium, bastu, ångbastu, och även en uteplats som man kan sola "naturligt" på haha! Det gillade jag. Säkert bara jag som kommer ligga där och tycka att det är världens sommar när graderna sjunkit till 22. Jag tror verkligen jag kommer gilla detta ställe. Man betalar en månadsavgift på cirka 50€ och allt förutom solarium ingår. Hur bra är inte det?!! Tummen upp!!
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback