Dagens händelse

I Spanien | 23 Aug, 2014 kl 23:50
Haha, okej, så det här med att handla med ett svenskt kort utomlands... borde ju inte vara ett problem, eller hur? Jag var inne på Al Campo idag och skulle handla ganska mycket mat, samt lite skolgrejer. Jag plockar på mig något som senare kommer att bli två fulla kassar med varor. Al Campo är en kopia av TESCO, ni som vet vad det är. Om inte, googla, för att det är allmänbildning. Al Campo har tre gigantiska våningar man kan handla allt från mat, skolgrejer, resväskor, kläder, till TV, mobiltelefoner etc. Kassorna är många, men väldigt korta, så jag måste plocka i varorna direkt i kassen, medan kassörskan fortsätter scanna. Man får alltså skynda sig. 


När jag är klar med att packa ner allt i kassarna, så tar jag fram mitt kort som jag ska betala med. Kassörskan tar mitt kort ifrån mig och kollar på namnet medan hon säger "Passet tack.". Jag tittar tillbaka på henne och säger "Varför? Jag har det inte med mig." Jag får tillsvar, att på Al Campo, så måste man alltid visa passet i samband med kortköp. Så jag börjar förklara mig, men inget fungerar. Hon vänder sig till sin kollega och börjar diskutera. Sedan vänder hon sig tillbaka till mig och frågar om jag har PIN-kod till kortet. Självklart svarade jag, och då gick det. Den gången klarade jag mig undan, då gick det bra, men tydligen så ska man alltid ha med sig legitimation/passet när man korthandlar. Dock gäller detta bara på Al Campo. 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback