Papaya- och chaite

I Spanien | 28 Aug, 2014 kl 20:11
God kväll mina fina läsare.
 
Idag ska jag ta upp något som är väldigt, väldigt viktigt för mig. Sedan jag har varit liten har jag alltid varit småsjuk hela uppväxten och aldrig riktigt kunnat återhämta mig helt, på grund av bl.a. skola och jobb. Som också är viktigt, självklart. Därför tar jag denna fantastiska chans att plugga utomlands även som en fantastisk chans att återhämta mig bättre än någonsin. Jag vill säga hejdå till alla migräner, alla gånger jag vaknat upp och känt att jag har ont i hela kroppen av ingen anledning alls, alla gånger jag får så ont i magen av vanlig mat att jag nästan grinar, alla gånger jag inte riktigt kan "vakna" för jag är så otroligt trött. Tröttheten kan bero på att jag slarvade med sömnen väldigt mycket i tonåren vilket jag nu ångrar rätt mycket. Men nu är det andra tider! Tack och lov att man växer upp och börjar förstå vad som är viktigt och inte riktigt lika viktigt. Jag har min mamma att tacka väldigt mycket för all infomation hon kan ge mig, tack vare hennes intresse för samma ämne. 
 
Så idag har jag köpt något som är ganska bortglömt men lätt att inta, och är väldigt nyttigt. Nämnligen te. Vilka av Er dricker te? Jag vet att min bästa vän dricker otroligt mycket te. Min familj också. Jag dricker inte alls ofta eftersom jag bott själv och stressat rätt mycket, men jag kommer aldrig glömma de mysiga stunderna i vardagsrummet på morgonen/kvällen när mamma kommer in med en stor bricka med olika muggar fyllda med gott te! Det är så njutningsfullt att dricka te. Det värmer, speciellt på hösten. Det smakar gott. Det är en social aktivitet. 
 
När jag skulle köpa te idag så var jag egentligen ute efter "detox-te". Jag ville absolut att det skulle stå detox på te:et men så började kassörskan i te-affären berätta historien om rött te och vad den har gjort och hur kinserna kom på....Ja, och så vidare. Självklart! De "vanliga" te:erna är ju fantastiska. Och för att detta ska kunna bli en kul aktivitet för mig, så bestämde jag mig att köpa lite tillbehör för att lättare kunna fixa te och ta med mig det till över allt.
 
 
Här är min fina lilla samling!
 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback