Rutiner, välmående, kurs och glädje

I Spanien | 26 Aug, 2014 kl 23:04
Det är det som är mitt liv nu. God kväll på er förresten! Har ni det? En god kväll? Det har jag. Jag känner mig så glad och lycklig i hela kropp och själ. Jag börjar få in lite rutiner verkar det som! Jag har lyckats skjuta liiite på mina matvanor, med tanke på att spanjorerna äter frukost på morgonen, lunch vid 14 och middag vid 21. Självklart har de mellamål där emellan, men jag klarar inte riktigt av att hålla mig så länge...
 
Vår kurs på IS, spanska för fortsättare, kommer vanligtvis att börja 11.30 eller 14.00. Och det är så otroligt skönt, att inte behöva stressa, att inte behöva välja bort viktiga saker för andra mer viktiga. Mina dagar har hittills sett ut så här: Går upp, gör lite frukost som jag äter i lugn och ro medan jag kollar på spansk TV. Efter det, städar jag upp lite i mitt rum, byter om och går till gymmet en vända. En timme på gymmet räcker för mig, om jag inte hänger och tar pauser emellan de olika övningar jag gör. Med tanke på att jag har skola efter, så duschar jag hemma där jag sedan kan sminka mig. Vips, så är klockan redan 12. Efter smink och klädsel går jag och lagar lunch. Ja, jag lagar lunch. Ingen färdigmat här inte! Mycket hackande, stekande och göra i ordning. Men det är kul, nyttigt och jag tycker om det. Efter jag ätit, så tar jag min skolväska och går till metron för att ta mig till skolan. Just ja, att packa ner en eller två frukter + en flaska vatten i väskan är ett måste. Man kan allvarligt talat DÖ i den här värmen om man inte äter och dricker rätt. Haha, skämt åsido, man mår verkligen dåligt om man inte gör det.
 
När jag kommer hem gör jag lite olika saker, men viktigt att komma ihåg, läxor. För självstudier är viktiga för att lära sig. Och speciellt nu när man är i landet på plats. Jag har slutat prata engelska helt i butikerna och restaurangerna, äntligen. Spanjorerna är oftast väldigt tålmodiga och en del tycker nästan det är lite kul att försöka förstå vad jag vill säga! Det glädjer mig mycket.
 
 
Jag kan tänka mig att de dagarna jag börjar 11.30 får jag skjuta på gymmet tills efter skolan. Vet ni hur skönt det är, efter 2 år av slitsamt (men roligt) jobb, äntligen kunna återhämta sig? Så viktigt. Stress, ilska, ångest, sorg, alla dessa känslor man inte förstår varför man har - när man är under mycket stress och press under en lång tid - det är borta. Jag är så lycklig, välsignad och tacksam för detta.

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback