Söndag

I Spanien | 25 Aug, 2014 kl 00:15
God kväll alla glada! Idag har det varit en riktigt, riktigt superbra söndag. Ni vet hur tråkiga söndagarna annars är? Allt är stängt och man vet inte riktigt vad man ska göra.  Min kompis Anna och jag bestämde oss för att spendera dagen tillsammans! Det var faktiskt en riktigt bra idé. Vi började med att käka frukost på ett café, där vi beställde en var sin kaffe med mjölk (café con leche) och en var sin croissant. Det såg precis lika smaskigt ut som denna bild. Ett underbart sätt att börja morgonen med!
 
Photo credit: http://pineapplebread.wordpress.com/
 
Efter långa diskussioner om kulturskillnaden i olika länder, så bar det av till stranden. Vi tog en liten omväg för att promenera, gick förbi både ett och annat för att tillslut hitta tillbaka till stranden, haha! Men det var roligt. Vi diskutera det pågående Ice Bucket Challenge på internet, som ska hjälpa människor med ALS. Det hade min väninna väldigt starka åsikter om, men det var ändå rätt intressant att det som sprider sig på internet, sprider sig över hela världen. Det blir verkligen känt om man drar igång något sådant. Så man får passa sig lite vad man skriver här i denna fiktiva värld ;)
 
På stranden var vi i flera timmar och jag hade så svårt att slappna av. Vanligtvis brukar jag bara blunda, höra havet och plötsligt slummrar jag till lite sött, för några minuter. Men idag kunde jag verkligen inte det! Det måste ha varit kaffet. Man blir ju så pigg av det! I slutet mot kvällen, så gick vi in i shoppingcentret och en hel del cafeterior samt restauranger hade öppet. Vi valde att köpa wok-to-go, med sushi som vi sedan bar ut till centrets stora terass som är en öppen yta där folk hänger, pratar, äter. Vi satte oss ner och njöt av den färdiga maten. Efter det skildes vi åt och jag har varit riktigt nöjd med dagen !! 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback