En lyckad lördag kväll

I Spanien | 14 Sep, 2014 kl 04:50
Jag tror jag äntligen hittat en riktigt bra framtida vän här. Jiota heter hon, är grek och går i den andra kursen som finns i skolan, Spanska i Praktiken (SiP). Vi chattade lite under dagen och det visade sig att båda var hemma och slöade. Ja, vi låg helt enkelt i soffan hela dagen, trots skinande sol och att det var lördag - den ultimata shoppingdagen. Men så där emot kvällen, bestämde vi oss för att gå ut. Ja, gå ute, alltså. En promenad. Vi visste inte vart vi skulle eller hur länge vi skulle gå, men vi hade så trevligt och pratade så mycket, att vi promenerade i fem hela timmar. Jag tror vi gjorde fyra stopp på vägen. Första gången för att köpa lite glass och vatten, mums. Andra gången för att vi hittade en konsert mitt ute i ingenstans i ytterkanten av Barcelona med en kvinna med en fantastiskt röst! Självklart stannade vi och lyssnade några minuter. Sedan fortsatte vi och när vi såg att vi var otroligt nära Tibidabo, så tänkte vi att det kanske är dags att gå ner emot stan igen.
 
Ni som vet Barcelona, vet att Tibidabo är en nöjspark högt uppe bland bergen. Haha, ja, we lost track of time. Så på nervägen gjorde vi två stopp vid olika öppna affärer med färska mackor. Jag tycker det är helt otroligt att de hade öppet så sent, men ändå så skönt. Och självklart så är/var det ju lördag, metron går hela dagen och det var smockfullt med folk också. Många supermercat hade öppet också. Tummen upp, verkligen! Innan vi skulle skiljas åt satt vi ett dag på hamnen och kollade ut över vattnet och fina båtar. Här får ni lite bilder av en riktigt rolig kväll!
 

Fina Jiota på bilden
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback