Fin kväll med min roomie

I Spanien | 23 Sep, 2014 kl 02:15
 
God kväll alla trevliga. Ikväll har jag haft världens trevligaste kväll. Jag har varit på så bra humör idag, för i helgen fick jag veta vad olycka är för något. Och måste man gå igenom det i 48 h utan att kunna rymma från det, så uppskattar man plötsligt allt hundra gånger mer. Så imorse vaknade jag upp med ett leende på läpparna, fast jag vaknade upp senare än planerat. Fast jag insåg att jag inte hade någon frukost i kylskåpet pga helgen jag haft (har varit borta). Fast jag visste att när jag kommer till skolan finns det läxor jag inte fått, för att förra veckan var jag sjuk torsdagen. Men vad jag varit glad enda ut i fingertopparna, i hela kroppen, från topp till tå. Jag gled in i klassrummet och kände mig oövervinnerlig. Hoppas verkligen den känslan stannar!
 
Men så till min kväll nu då, som inlägget egentligen ska handla om. När jag var på väg hem så messade jag henne och frågade om hon har planer ikväll. Faktiskt så hade hon inte det, konstigt nog! Haha. Tjejen är jämt ute. Varje kväll. Men då sa jag att jag vill att vi går ut och käkar gott! Och det gjorde vi. Vi hade egentligen bio inplanerat också, men det krockar lite med tiderna och vi var för hungrig för att se bio först. Vi letade i en bra timme efter någon restaurang som inte är för dyr men ändå inte har så smockfullt med folk. Tillslut hittade vi en. Obama hette den. På C/ Las Ramblas de Catalunya. Väldigt mysig, inredningen var mörk men väggarna var fulla med intressanta tavlor, statyer, unik inredning och de spelade väldigt trevlig musik men ändå det man kände igen! Ed Sheeran, bl.a. och ni vet ju hur sköna låtar han gör, eller hur? När vi sedan skulle dra hem så regnade det. Ja, tro det eller ej, men hösten börjar komma till soliga Barcelona också ;) Men vi har inga sura miner för det! 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback