Ursäkt för frånvaro

I Spanien | 07 Sep, 2014 kl 17:14
Hej alla mina trogna läsare!
Ursäkta min frånvaro, det har varit en... speciell vecka, minst sagt. För ungefär en vecka sedan började mina ben kännas jättetunga och det var jobbigt att gå runt, jobbigt att ens ta sig till skolan. Självklart kämpade jag mig till skolan varje dag, men så fort jag kom hem var det vila, inget annat som gällde. Har missat 3 viktiga sociala träffar som min klass och mina kompisar har anordnat. Det var ju inget vidare heller...
 
Men, däremot har jag fått mysa i soffan med en massa koppar te med spanska TV! Jag har säkerligen fått öva mer på min spanska än någon av alla klasskamrater och kompisar på deras träffar ;) Och det är ju trots att därför jag är här, språket. Det blir lite svårt att vara med på de sociala aktiviteterna när de flesta dagens ungdomar prioriterar utgång på natten, hög musik och alkohol. Men det gör inte jag, dels för att jag inte vill, men också för att jag inte kan. Och det har jag accepterat och har förstått att min kropp inte tål det, inte ens en droppe. Så mina prioriteringar är annorlunda och jag njuter av andra upplevelser i livet. Barer med hög musik och mycket folk, flera våningar, blinkande belysning, coola färgade shots och det, den tiden är förbi i mitt liv. 

Jag vill se alla sevärdigheter i Barcelona. Jag vill njuta av stranden och höra vattnet plaska. Jag vill ta promenader genom parker där man kan höra barn skratta och föräldrar umgås. Jag vill äta en fantastisk middag med killen jag tycker om, på en restaurang med en fin uteservering. Jag vill bruncha med mina vänner mitt i stan. Jag vill se saker som jag bara har chans att se nu, göra saker jag bara har chans just nu.
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar här

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback